تازه های فناوریفناوریموبایل

کامل ترین راهنمای جامع خرید گوشی هوشمند ( ویژگی های خاص و کاربردی گوشی )

کامل ترین راهنمای جامع خرید گوشی هوشمند ( ویژگی های خاص و کاربردی گوشی )

به جز بسیاری از قابلیت های ضروری موجود در گوشی های هوشمند که در بخش های قبلی از سری مقالات کامل ترین راهنمای جامع خرید گوشی هوشمند بدانها پرداختیم، برخی ویژگی های خاص و کاربردی نیز ارزش توجه دارند. اگر قصد خرید گوشی خاصی را دارید این بخش را پیش از خرید مطالعه نمایید تا با ذهنی باز انتخاب کنید که برای کدام قسمت از گوشی جدیدتان سرمایه گذاری کنید. با طیف نیوز همراه باشید… .

گوشی های ماژولار

ویژگی های خاص و کاربردی گوشی

گوشی های ماژولار مدتیست که مورد بحث و تفکر و حتی تولید قرار گرفته است. اما تولید این گوشی ها هنوز به مرحله ی تولیدات فراوان و انبوه نرسیده است. ماژولار بودن گوشی جزو ویژگی های خاص گوشی محسوب می شود که طرفداران خاص به خود را نیز دارد. گوشی های ماژولی از برخی قسمت های سخت افزاری قابل تعویض تشکیل شده اند. شرکت هایی مثل ال جی و موتورولا هرچند گوشی ماژولی عرضه نداشته اند ولی برخی ویژگی ها به گوشی های خود اضافه کرده اند که خود ماژول هایی محسوب می شوند که به گوشی اضافه و متصل می گردند.

برای مثال:

امکان اتصال یک دوربین یا باتری متفاوت برای این گوشی ها وجود دارد، که البته از قیمت نه چندان کمی نیز برخوردارند.
گوشی های شرکت اپل نیز از ماژول های جانبی مانند:
دستگاه های سنجش وضعیت سلامت، لنز های مختلف و دوربین های حرارتی، امکان تغییر میکروفن و باتری برخوردارند.

صفحه نمایش های خاص

برخی گوشی های پرچمدار جدید مجهز به صفحه نمایش با لبه های منحنی و جذاب هستند. سامسونگ، شیائومی و هواوی از جمله تولید کنندگان گوشی های با صفحه نمایش منحنی هستند. این ویژگی های خاص علاوه پرکاربرد نیز هستند. نشان دادن وضعیت اعلان و لیست اپلیکیشن های پراستفاده تر و مدیریت بخش های از دوربین از جمله این کاربرها می باشد. با این حال شرکتی مثل ال جی ویژگی صفحه نمایش خمیده را کنار گذاشته و دست بر روی تولید صفحه نمایش دوم گذاشته است. مدل دیگر افزودن یک نمایشگر همانند صفحه نمایش اصلی در پنل پشتی است که برای مطالعه کنندگان کاربردی می باشد. این ویژگی توسط کمپانی یوتافون وسعت داده شده است.

اگر فضای مجازی نقش پررنگی در دامنه ی فعالیت هایتان دارد:

اگر شما از جمله افرادی هستید که در هر ساعت پیج های مختلف فضای مجازی مثل توییتر، اینستاگرام و غیره را چک میکنید یا به طور مداوم و شبانه روزی در این بخش ها فعالیت دارید، لازم است به ویژگی های خاص و کاربردی گوشی هوشمندتان پیش از خرید توجه کنید. گوشی هوشمند با نمایشگر بزرگ و رزولوشن یا وضوح تصویر بالا، میزان ذخیره ی حافظه رم و حافظه داخلی بالا و باتری پرقدرت مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای فضای مجازی باز هاست.

اگر در ماه چندین بار برنامه های نرم افزاری مختلف را نصب و حذف می کنید:

اگر چنین است و شما بارها و بارها برنامه ها و اپلیکیشن های گوناگون را نصب می کنید و با توجه به علاقه تان و یا نیازتان از این نرم افزار های متنوع بهره میگیرید. نیاز نیست دنبال ویژگی های خاص و منحصر به فردی باشید. شما باید به سراغ گوشی هایی با قابلیت های زیر بروید. چیپ پرقدرت، ذخیره ی زیاد حافظه و سیستم عامل آپدیت شده.

علاقه مندان به گیم

ویژگی های خاص و کاربردی گوشی

اگر که شما نیز به غیر از کنسول های بازی و دستگاه های گیمینگ علاقه به بازی با گوشی همراهتان را دارید و شبانه روز مشغول به بازی هستید، شاید لازم باشد هزینه ی نه چندان کمی نیز بپردازید. چراکه چیپ های پرتوان، صفحه نمایش بزرگ و کماکان حافظه زیاد، لازم است که از ویژگی های خاص و کاربردی گوشی هوشمند شما باشد. پس از میان گوشی های بالا رده انتخاب کنید.

موسیقی دوست ها

هنگام رانندگی، آشپزی، مطالعه، پیاده روی، ورزش و حتی خواب و کار موسیقی دوست ها پخش یک موسیقی توسط گوشی هوشمندشان را مطالبه می کنند. در هر شرایط گوشی چنین افرادی می‌بایست آماده و فعال باشد تا موسیقی کاربرشان پخش شود. اگر شما نیز جزو این دسته هستید حتما به ویژگی های خاص و کاربردی پخش موزیک، درگاه های صوتی و حتی لوازم جانبی گوشی و همچنین حافظه ی فضا دار برای ذخیره ی تغداد زیادی موسیقی و آلبوم های مختلف، توجه کنید.

طرفداران دنیای فیلم و سینما

ویژگی های خاص و کاربردی گوشی

همانند عاشقان موسیقی، طرفدارن فیلم و سینما نیز همواره و در هر شرایطی به دنبال مشاهده فیلم ها، انیمیشن ها، سریال ها و حتی ویدئو و کلیپ های مختلف هستند. اگر شما نیز جزو این گروه هستید حتما به ویژگی های خاص و جانبی مثل، حافظه های جانبی قابل نصب و صفحه نمایش فول اچ دی و وضوح تصویر بالا و صفحه نمایش بزرگ پیش از خرید دقت کنید.

کاربران عکاس

علاقه به عکاسی و ثبت تصاویر در تمام لحظات پس از ورود گوشی های هوشمند به زندگی مردم بسیار مشهود و چشم گیر است. این عکاسان به دو گروه تقسیم می شوند. گروهی جهت نیاز های حرفه و مشاغل خود به صورت بسیار حرفه ای عکس می گیرند و گروه دیگر به صرف علایق و سلایق شخصی خود شرایط خاص را ثبت می کنند و دوربین سلفی شان را به راه می اندازند. دسته اول قطعا باید از گوشی های پرچمدار بالا رده استفاده کنند که ادیت حرفه ای و سریع عکس را ضمن وجود دوربین فوقالعاده دربردارند. و گروه دوم لازم است تا از گوشی های با ویژگی های خاص و کاربردی جهت تنظیمات عکس ها و ثبت عکس های سلفی و حافظه کافی جهت ذخیره آنها استفاده نمایند گوشی های میان رده مناسب برای این دسته میباشند.

توصیه کلی

پیش از اقدام به خرید یک گوشی هوشمند از سایت های معتبر نظرات کاربران را در رابطه با این گوشی ها مطالعه کنید. این کار تنها یک قدم پیش از خرید است و به تنهایی کافی نیست. پس از مطالعه میزان رضایت مندی مشتریان، میزان فروش آن برند را بررسی کنید. طبق تحقیقات آماری انجام گرفته در جهان، Apple, Samsung و Huawei پرفروش ترین برندهای جهانی هستند. پس طبق این تحقیقات دیگر توجهی به جملات شایع مثل آیفون در کشور ما قابلیت استفاده ندارد یا هوآوی که یک گجت چینی است نداشته باشید.

توجه به قوانین رجیستری

در نهایت نکته قابل ذکر مبحث جدیدی است که در کشور ما به جدیت دنبال می شود. طبق این قوانین گوشی هایی قابلیت راه اندازی و استفاده را دارند که کد IMEI آنها در دفاتر مرکزی ثبت شده باشد. قطعا این اقدامات به امنیت بیشتر کاربران و عدم ورود گوشی های قاچاق و بدون ضمانت نامه کمک به سزایی می کند. ضمانت نامه ی موبایل امنیت خاطر کاربر را از همه جهت تضمین می کند.
در برنامه ی رجیستری سیستم تنها یک خط تلفنی و یک سیم کارت را به گوشی مد نظر ثبت می کند تا دیگر خطوط قابلیت نصب و استفاده در گوشی شما نداشته باشند. در نتیجه اگر کاربر اقدام به خرید گوشی دست دوم نیز کند باید یک فرآیند انتقالی را دنبال نماید. این به معنای امنیت کاربران و عدم استفاده سارقین حتی پس از دزدیده شدن گوشی می باشد.

پس شما کاربر گرامی وب سایت طیف نیوز قطعا پیش از تکمیل پروسه ی خرید از طریق کد #7777* فرآیند انجام رجیستری را دنبال نمایید. سپس جهت تکمیل یک خرید ایمن، سیم کارت را تست و فعال کنید و فاکتور خرید همراه با مهر فروشنده را دریافت نمایید.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫12 نظرها

  1. I think this is one of the so much important information for me.
    And i’m glad studying your article. However wanna commentary
    on some general issues, The website taste is perfect, the articles is in point of fact excellent :
    D. Good process, cheers

  2. Hello, I think your site might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Chrome, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping.

    I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, wonderful blog!

  3. بازتاب: slot maxwin
  4. Hi there I am so happy I found your blog page, I really found you by accident,
    while I was looking on Google for something else, Regardless I am
    here now and would just like to say thank you for a fantastic post and a all round enjoyable blog (I also love the theme/design), I don’t have time to go through it all
    at the minute but I have bookmarked it and also included your RSS feeds,
    so when I have time I will be back to read
    more, Please do keep up the excellent b.

  5. I used to be recommended this blog by means of my cousin. I’m not sure whether or not
    this put up is written by him as no one else realize such specified approximately my problem.
    You are amazing! Thanks!

  6. Greetings, There’s no doubt that your site may be having browser compatibility
    issues. When I look at your blog in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it’s got some overlapping issues.
    I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, great website!

  7. بازتاب: website here
  8. بازتاب: 웹툰 다시보기
  9. بازتاب: ข่าวบอล

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 8 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا