نرم افزار و اپلیکیشننرم افزارهای ویندوزی

آشنایی با قابلیت Chrome Actions مروگر گوگل کروم

قابلیت کروم اکشنز

آشنایی با قابلیت Chrome Actions مروگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم در آخرین به روزرسانی خود مجهز به قابلیت جدیدی به نام Chrome Actions شده است که در ادامه به نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

یکی از پرطرفداترین مرورگرها، مرورگر گوگل کروم است و علت آن هم این است که این مرورگر همیشه در حال ارتقا خود بوده تا نیازهای کاربران را راحت و سریع برطرف کند. در آخرین ورژن از مرورگر گوگل Chrome قابلیتی به نام کروم اکشنز اضافه شده است که کاربر می تواند با استفاده از آن و تایپ فرمان هایی در نوار بالایی Google Chrome ، سریعتر به موارد مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.

به عبارت دیگر، قابلیت Chrome Actions این امکان را به کاربر می دهد که برای مثال تنها با تایپ کردن عبارت Update Browser بتواند مرورگر خود را آپدیت کند و یا با تایپ Translate this Page اقدام به ترجمه متن صفحه مورد نظر کند. با استفاده از این ویژگی، کاربر می تواند راحت تر از قبل نیازهای خود را برطرف کند. گفتنی است که قابلیت کروم اکشنز فعلا در نسخه دسکتاپ آن در دسترس بوده اما به شکل پیش فرض بر روی آن فعال نیست. پس برای استفاده از این ویژگی نیاز به فعال کردن آن است. در زیر روش فعالسازی آن را آموزش می دهیم:

ابتدا مرورگر گوگل کروم خود را به روز کنید.
حالا عبارت Chrome://flage را در بخش نوار بالایی، تایپ کنید.
عبارت Omnibox را پیدا کنید و اقدام به فعالسازی عبارت های Omnibox Suggestion Button Row و Omnibox Pedal Suggestions کنید.
برای اجرای این قابلیت، از مرورگر Google Chrome خارج شده و مجددا وارد آن شوید.

حالا می توانید تنها با نوشتن فرمان هایی مانند Clear Cash، Delete History، Edit Passwords و Edit Credit Card اقدام به انجام کارهای مورد نظر خود کنید.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫7 نظرها

  1. بازتاب: bio ethanol burner
  2. بازتاب: basics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا