تازه های فناوری

چیپ Dimensity 800 از شرکت مدیاتک معرفی شد

چیپ Dimensity 800 از شرکت مدیاتک معرفی شد

شرکت مدیاتک چیپ 5G با نام Dimensity 800 را معرفی کرد. این تراشه برای گوشی های هوشمند میان روه قابل استفاده خواهد بود. جزئیات بیشتر این خبر را در ادامه بخوانید. با طیف نیوز همراه باشید… .

شرکت مدیاتک همان طور که پیش از این اعلام کرده بود محصول جدید خود را معرفی کرد. Dimensity 800 چیپ 5G برای گوشی های میان رده در نمایشگاه CES 2020 معرفی و رونمایی شد. پس قابلیت ویژه آن اتصال به شبکه پنج جی می باشد و علاوه بر این ها، این تراشه با فرایند ساخت 7 نانومتری تولید گردیده است. در نمایشگاهی که از محصول جدید مدیاتک در ایالت نوادا رونمایی شد، به مخاطبان و کاربران اعلام شد که اولین گوشی مبتنی بر تراشه ی Dimensity 800 قبل از پایان نیمه اول سال جدید میلادی عرضه شوند.

بررسی مشخصات

چیپ های سری جدید مدیاتک از پلتفرم های 2cc پشتیبانی می کنند. این یعنی تا ماکسیمم سی درصد بیشتر از پلتفرم های مبتنی بر 1cc.

تراشه Dimensity 800 علاوه بر برقراری امکان استفاده از از شبکه های 2G الی 5G قابلیت پشتیبانی از SA و NSA با فرکانس های کمتر از شش گیگاهرتز، را دارد. کیفیت مکالمات صوتی با استفاده از این چیپ افزایش پیدا کرده است چرا که از سرویس VONR در آن استفاده شده است.

CPU در این دیوایس چهار هسته ای کورتکس A77 با سرعت کلاک دو گیگاهرتزی و علاوه‌ بر این چهار هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک دو گیگاهرتزی می باشد. شرکت مدیاتک اشاره مستقیمی به مدل پردازنده گرافیکی نکرده است ولی به طور کلی به تراشه ی Dimensity 1000 تشبیه کرده است. با وجود این قابل حدس است که جی پی یو چهار هسته ای است و با فناوری هایپر اینجین قابلیت انجام گیم های پرکیفیت را نیز دارا می باشد.

در تراشه Dimensity 800 واحد پردازشی هوش مصنوعی APU 3.0 متکی بر چهار هسته پردازشی امکان انجام 2.4 تریلیون محسابه در ثانیه را دارد. از دیگر قابلیت ها می توان به پشتیبانی از سنسور 64 مگاپیکسلی یا دوربین اصلی دوگانه با حسگر های شانزده و سی و دو مگاپیکسلی را دارد. دیگر مشخصات: فوکوس اتوماتیک بر اساس هوش مصنوعی، وایت بالانس اتوماتیک، کم کردن نویز ها و HDR.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: cz shadow 2
  2. بازتاب: crumpets disposable
  3. بازتاب: Eurochemsites
  4. بازتاب: my explanation
  5. بازتاب: ชีทราม
  6. بازتاب: Study in Africa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا