تازه های فناوریهوش مصنوعی

معرفی CPU جدید i700 از شرکت MediaTek

معرفی CPU جدید i700 از شرکت MediaTek

شرکت تاوانی MediaTek که در زمینه ی تولید سی پی یو های موبایلی بسیار مطرح است، این بار از پردازنده‌های سری i خود پرده برداری کرده است. چندی قبل این کمپانی از چیپ مدیاتک i500 رونمایی کرده بود و این بار با معرفی یک محصول جدید از خانواده i دوباره درخشیده است. در طیف نیوز به جزئیات بیشتر چیپ i700 خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

درباره ی جدیدترین نسل پردازنده سری i چه میدانید؟

در واقع i700 سری پیشرفته تری از نسل i500 است که بیشتر می توان در صنعت هوش مصنوعی از آن استفاده کرد.
MediaTek عنوان میکند: این نسل جدید از پردازنده ها، می تواند در موارد تولید مرتبط با AR، منازل هوشمند، فروشگاه های بزرگ و حتی کارخانجات بسیار کاربردی باشد. همچنین قابلیت استفاده در صفحات نمایشی هوشمند، دوربین های با کیفیت امنیتی و… را دارد.

نسل های قدیمی تر پردازنده ها در بحث شناسایی چهره فعال بوده اند، اما تراشه i700 به خاطر تجهیز هوشمندانه به پردازنده عصبی 2 هسته ای بسیار قدرتمند تر از سری های قبلی عمل می کند. این تراشه همچنین از رابط های نرم افزاری API شبکه های عصبی اندروید، و اغلب چهارچوبی فراگیری عمیق، پشتیبانی به عمل می آورد.

cpu

قابلیت ها

تمام کمپانی هایی که گجت ها و دستگاه های مختلف را ساخته و تولید می کنند، با کمک چیپ i700 دوربین های 2گانه ی 24 و 16 مگاپیکسلی و همچنین دوربین های 32 مگاپیکسلی را در تولیداتشان بکار گیرند. دوربین هایی که به چیپ i700 وصل می شوند می توانند؛ در شرایط متحرک و با سرعت حرکت زیاد با 120 f. S نیز امکان تصویربرداری وجود دارد.
این خصوصیت در نرم افزارهایی مانند تناسب اندام و AR بسیار کاربردی است.

اگر دستگاهی به تراشه i700 متصل شود، به راحتی قادر است؛ به هشت گیگ رم با فرکانس 1866 مگاهرتز و از نوع LPDDR4x اتصال یابد. همچنین قابلیت پشتیبانی از WiFi 5 و Bluetooth 5 نیز از دیگر ویژگی های این تراشه است که جهت متصل شدن به شبکه از مودم LTE Cat.12 بهره می گیرد.

این چیپ چند هسته ای است؟

چیپ i700 از شرکت MediaTek دارای یک پردازنده با هشت هسته است. 2هسته ی آن Cortex-A75 و با فرکانس 2.2 GH هستند. شش هسته ی دیگر با فرکانس 2 GH و از نوع Cortex-A55 می باشند. در کنار این گروه پردازنده اطلاعات، یک CPU با فرکانس 970 مگا هرتز و از نوع MG PowerVR GM 9446 به کارگرفته شده است.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: relx infinity
  2. بازتاب: credit cards shop
  3. بازتاب: superkaya88
  4. بازتاب: superkaya88 online

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 18 =

دکمه بازگشت به بالا