حافظهسخت افزار

آشنایی با نسل جدید حافظه پر سرعت  SD Express

آشنایی با نسل جدید حافظه پر سرعت  SD Express

به تازگی اخبار تازه ای مبنی بر روی کار آمدن کارت حافظه SD Express پرسرعت و با سرعت انتقال اطلاعات حدود چهار گیگابایت بر ثانیه منتشر شده است. با طیف نیوز همراه باشید… .

مشخصات مربوط به اس دی اکسپرس

اتحادیه و نهادی که وظیفه تعیین استانداردهای مربوط به کارت حافظه را دارد چند روز پیش یک بیانیه خبری مطبوعاتی منتشر کرد و به وسیله آن کارت حافظه SD Express را تحت عنوان SD 8.0 معرفی کرد. آنچه در این بیانیه مشخص شده است این است که حافظه پرسرعت اس دی اکسپرس حدود چهار گیگابایت بر ثانیه در انتقال اطلاعات سرعت دارد و این مقدار بسیار پر سرعت تر از نسخه های پیشین است.

سرعت بالای انتقال داده ها تا حدود زیادی به رابط PCIe 4.0 و NVMe مربوط می شود. این رابط به طور معمول در داخل درایو های اس اس دی موجود است.

قابلیت ها

افزایش سرعت انتقال و جا به جایی اطلاعات در کارت حافظه SD Express فواید و مزیت های بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت مخصوصا در این دوره که انتقال فایل های حجیم با سرعت ایده آل بسیار ارزشمند شده است. برای انتقال ویدئو های 8K به کارت حافظه های پر سرعتی هم چون اس دی اکسپرس نیاز است. سرعت حدود چهار گیگابایت نسبت به سرعت انتقال کارت حافظه های اس دی که بر پایه SD 7.0 و SD 7.1 ساخته شده اند زیاد شده است.

SD Express قرار است برای کارت‌های حافظه‌ی SDHC و SDXC و SDUC در دسترس قرار گرفته شود. این یعنی عملا در حافظه 128 ترابایت SDUC دسترسی به سرعت چهار گیگابایت بر ثانیه ممکن خواهد بود. این نهایت سرعتی است که حافظه های اس دی تا الان تجربه کرده اند.

انتشار این حافظه ممکن است مدتی به طول انجامد و استفاده ی شرکت های فعال تولید کننده از SD Express در محصولات آینده نمایان می شود.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫9 نظرها

  1. بازتاب: ufabtb
  2. بازتاب: why not check here
  3. بازتاب: image source
  4. بازتاب: grote blote borsten

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا