فناوری

در آینده ای نزدیک، ظرف مدت یک دقیقه 80 درصد باتری گوشی ها شارژ می شوند!

در آینده ای نزدیک، ظرف مدت یک دقیقه 80 درصد باتری گوشی ها شارژ می شوند!

محققین به دنبال ارائه تکنولوژی شارژ سریعی هستند که، ظرف مدت یک دقیقه 80 درصد باتری گوشی ها شارژ شود. با طیف نیوز همراه باشید… .

سرعت شارژ شدن باتری گوشی ها یکی از موارد مهم در انتخاب یک گوشی می باشد و بر همین اساس تمام تولید کنندگان به دنبال ارائه فناوری شارژ سریعی هستند که در مدت زمان بسیار پایین گوشی شارژ شود. در جدیدترین اخبار منتشر شده، شیائومی بالاخره فناوری شارژ سریع 100 واتی خود را معرفی کرد که در حال حاضر سریعترین شارژ سریع در دنیای تکنولوژی می باشد، ولی تولیدکنندگان دیگر هم بیکار ننشسته اند و به دنبال ارائه قابلیتی بالاتر از فناوری ارائه شده توسط شیائومی هستند.

هم اکنون نیز محققین در حال تحقیقات بر روی فناوری شارژ سریعی هستند که بتوانند سرعت شارژ شدن گوشی ها را افزایش دهند. از همین روی پروفسور Huang Yunhui در مجمع جهانی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فناوری پکن نتیجه تحقیقات جدید خود را منتشر کرد. بر اساس شواهد موجود،  آن ها بر روی توسعه فناوری شارژ سریع باتری گوشی ها فعالیت داشته اند که به نتایج جالبی هم دست پیدا کرده اند. با توجه به نتایج تحقیقات منتشر شده، آن ها توانسته اند باتری گوشی ها را در مدت یک دقیقه از صفر تا 80 درصد شارژ کنند.

فناوری شارژ سریع برای اولین بار در گوشی های هواوی P30 و P30Pro در سال 2014 و با تکنولوژی 22.5w و 40w اعمال شد و پس از آن تقریبا در تمام گوشی های هوشمند دیگر هم مورد استفاده قرار گرفت که در سال جاری شرکت اوپو توانست تکنولوژی سارژ سریع 65w را ارائه دهد و شیائومی هم که در بالا اشاره شد، توانست تکنولوژی شارژ سریع 100w را که می تواند در مدت 17 دقیقه یک باتری 4000mAh را شارژ کند، معرفی کرده است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: bonanza178
  2. بازتاب: have a peek here

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا