سخت افزار

کارایی استابلایزر سه فاز در مصارف خانگی و صنعتی

کاربرد Stabilizer

کارایی استابلایزر سه فاز در مصارف خانگی و صنعتی

استابلایزر دستگاهی است که بر سر کابل کشی ساختمان قرار می گیرد و در صورت بروز نوسان ولتاژ، باعث تثبیت و تنظیم کردن جریان برق می شود. استابیلایزر در چند نوع تولید و عرضه می شوند که در این مطلب به بررسی استابلایزر سه فاز خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

استابیلایزر سه فاز و کارایی آن

این نوع از استابلایزر همانند سایر مدل های دیگر در جهت جلوگیری از ایجاد نوسان ولتاژ در جریان برق عمل می کند که مجهز به مدارهای کنترل الکترونیکی ساده برای تثبیت و کنترل نوسان ولتاژ است. این نوع از Stabilizer ولتاژ ورودی 380 تا 450 ولت را دریافت می کند و خروجی بدون نوسان 380 ولت را عرضه می کند. از استابلایزر سه فاز موجود در بازار می توان از استابلایزر سروموتوری و رله ای نام برد. از کاربردهای این دستگاه می توان به:

می توان از استابیلایزر سه فاز در لوازم خانگی یک واحد مسکونی و اداری برای محافظت از وسائل قرار گرفته در این مکان ها مانند کامپیوتر، یخجال و فریز، تلویزیون و … استفاده کرد.

می توان در بیمارستان ها و در فضاهایی مانند اتاق عمل، سونوگرافی، ام آر آی، یونیت دندان پزشکی و … از این Stabilizer استفاده کرد.

قابلیت استفاده در فضاهای صنعتی و دستگاه هایی مانند کوانتومتر، چاپ، بسته بندی و … را دارد.

از کاربردهای دیگر استابلایزر سه فاز می توان به استفاده از آن در سالن ها، تالارها، هتل ها، آسانسورها، ایستگاه های رادیویی و تلویزیونی، مخابرات و … اشاره کرد.

مزایای استفاده از Stabilizer ها

از مزایای استابیلایزر سه فاز می توان به محافظت از دستگاه های موجود در ساختمان در برابر رعد و برق، نوسانات موجود در برق شهری، افزایش و کاهش ولتاژ، قطع و وصل شدن کوتاه جریان برق و همچنین کاهش هزینه مصرف برق اشاره کرد.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − ده =

دکمه بازگشت به بالا