اینترنت و شبکه

آشنایی با انواع کیستون شبکه و کارایی آن

آشنایی با انواع کیستون شبکه و کارایی آن

کیستون شبکه یکی از قطعات پر کاربرد در شبکه های کامپیوتری به حساب می آید و علت آن هم این است که باعث ایجاد ارتباط بین کابل شبکه و دیگر تجهیزات شبکه مثل روتر، سوئیچ، سرور و… می شود. در ادامه به جزئیات بیشتری در رابطه با Keystone می پرازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

کیستون ها از سال 1979 میلادی توسط شرکت AMP تولید شدند که اوایل از کیستون ها در خطوط داخلی تلفن استفاده می شدند. با گذشت زمان از این قطعه در شبکه های کامپیوتری هم استفاده شد که تا الان هم ادامه دارد.

انواع و کارایی آن

کیستون ها با توجه به نوع کاربرد آن، به چند گروه تقسیم بندی می شوند:

گروه اول: بر اساس محل قرارگیری، کیستون شبکه را می توان در مکان های گوناگونی همچون پچ پنل، باکس های توکار و روکار برای نصب به دیوار، فیس پلت های مختلف برای نصب روی ترانکینگ و … مورد استفاده قرار داد. مهمترین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد، در زمان نصب این قطعه باید از Keystone مختص به همان محل استفاده کرد وگرنه در زمان نصب تجهیزات شبکه با مشکل مواجه می شوند.
گروه دوم: کیستون ها بر اساس نوع گروه بندی به دسته های CAT5، CAT5e، CAT6، CAT6a، CAT7، CAT7a تقسیم بندی می شوند.
گروه سوم: کیستون ها بر اساس نوع جنس بدنه هم به به دو دسته فلز و تمام PVC تقسیم می شوند.

در صوتیکه نوع کابل کشی کابل های شبکه به گونه ای است که از کنار کابل برق عبور می کنند، حتما بایذ نکات ایمنی از جمله سیستم ارت در آن رعایت شود. اگر کابل کشی های به این صورت باشد، حتما باید از کیستون های فلزی استفاده کرد تا سیم ارت کابل شبکه به بدنه فلزی Keystone متصل شود تا عبور جریانات القایی تا چاه ارت کامل شود.

به طور معمول روی هرکیستون یک جدول رنگی وجود دارد تا شخص که می خواهد کابل شبکه را به کیستون شبکه متصل کند، به راحتی این کار انجام دهد. این جدول از دور ردیف رنگی کلاس A و کلاس B تشکیل شده است.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا