آموزشفناوری

آموزش اکسل به صورت قدم به قدم (بخش دوم)

صفر تا صد Excel

آموزش اکسل به صورت قدم به قدم (بخش دوم)

اگر به تازگی کار با نرم افزار اکسل را شروع کرده اید یا با آن آشنا شده اید پس حتما سوالات زیادی در رابطه با آن در ذهن دارید. در این بخش با مقاله آموزش اکسل به صورت قدم به قدم می توانید تا حدود زیادی بر Excel مسلط شوید. با طیف نیوز همراه باشید… .

صفحه گسترده

مدیریت و استفاده همزمان از چند صفحه گسترده به راحتی مقدور است و برای مثال می توانید همزمان از یکی برای گزارشات سالانه و دیگری ماهانه استفاده کرد.

بررسی گزینه های مختلف در بخش دوم آموزش اکسل

افزودن صفحه جدید

برای افزودن صفحه جدید بر روی علامت + در کنار آخرین صفحه کلیک کنید.

جابجایی نوع چیده شدن صفحات

روی تب صفحه مورد نظر کلیک کنید و به جای دیگر بکشید.

نامگذاری

دو مرتبه روی تب صفحات کلیک کنید و نام را از حالت پیش فرض Sheet1، Sheet 2 به اسم د نظرتان تغغیر داده و تایپ کنید.

رنگ بندی

برای تغییر رنگ روی تب صفحه راست کلیک کنید و رنگ جدید را از قسمت Tab Color انتخاب کنید.

جابجایی، کپی کردن و حذف یک صفحه

روی تب صفحه کلیک راست کنید و گزینه Move or Copy را انتخاب کنید. با این کار می توانید صفحه را به یک قسمت دیگر از کتاب کار منتقل کنید یا به کتاب کاری دیگر بفرستید. علاوه بر این می توانید کپی نیز از صفحه مدنظرتان بگیرید.

برای حذف یک صفحه در Excel نیز روی تب صفحه کلیک راست کنید و گزینه دلیت Delete را انتخاب کنید و در پنجره دیگری که باز می شود نیز تایید کنید.

چگونه با سطرها، سلول ها و ستون ها در Excel کار کنیم؟

در این بخش از طیف نیوز به عملیاتی در ستون ها، سطر ها و سلول ها خواهیم پرداخت.

انتخاب یک یا چند سطر و ستون

با قرار دادن نشانگر ماوس روی نوشته یکی از سطرها و ستون ها یک فلش کوچک در یک گوشه مشاهده می شود که با کلیک بر روی آن سطر یا ستون مدنظر شما انتخاب می شود.

آموزش اکسل

اگر بخواهید سطر ها و ستون هایی که کنار يکديگر قرار دارند در Excel را انتخاب کنید نیز می توانید آیتم اولی که میخواهید را انتخاب کنید. حالا کلیک چپ کرده و آن را نگه‌دارید و روی دیگر گزینه های مدنظرتان بکشید با خاکستری شدن ستون ها انتخاب انجام شده. و با اینکه گزینه اول را انتخاب کنید، شیفت را نگهدارید و گزبنه بعدی را نیز انتحاب کنید هر آنچه میان این گزبنه هاست انتخاب می شود.

اگر سطر و ستون و سلول در Excel به هم چسبیده نباشند ابتدا یک گزینه را انتخاب کنید، دکنه کنترل را نگهدارید و سپس دیگر آیتم ها را انتخای کنید و در آخر کنترل را رها کنید.

قرار دادن و یا حذف کردن یک سلول یا سطر و ستون

در این قسمت از آموزش اکسل به قرار دادن و یا حذف کردن یک سلول یا سطر و ستون خواهیم پرداخت، نشانگر ماوس را روی رقم یا نوشته یکی از آیتم ها ببرید، کلیک راست کنید و از منو پیش رو گزینه Insert را برای درج و گزینه Delete را برای حذف انتخاب کنید.


علاوه بر این با انتخاب گزینه های Hide یا Unhide به ترتیب می توانید اقدام به نامرئی یا مرئی کردن یک سطر یا ستون و سلول در Excel بپردازید.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫105 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا