سخت افزارگرافیک

راهنمای خرید Graphic Card

راهنمای خرید Graphic Card

بیشتر افراد بعد از گذشت دو، سه سال از خرید سیستم کامپیوتر خود، به فکر ارتقا آن می افتند. یکی از قطعات اصلی یک سیستم کامپیوتری، Graphic Card آن می باشد که در اجرای بازی ها و برنامه های سنگین نقش مهمی را اجرا می کنند. ما می خواهیم در ادامه شما را در خرید یک کارت گرافیک مناسب، راهنمایی کنیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی سخت افزاری سیستم موجود

همانطور که می دانید، وظیفه خروجی تصاویر سیستم بر عهده کارت گرافیک  می باشد و در صورتیکه گرافیک کارت شما ضعیف باشد، تصاویر از کیفیت پایینی برخوردار هستند و در مقابل اگر در سیستم کامپیوتری از یک Graphic Card خوب استفاده شود، قطعا خروجی تصاویر با کیفیت مطلوب خواهد بود. اما باید بدانید که عملکرد خوب گرافیک کارت در گرو داشتن سی پی یو و حافظه رم خوب نیز می باشد. بعنی اگر این قطعات توانایی بالایی نداشته باشند، روی کارآیی Graphic Card هم تاثیر می گذارند، پس در نتیجه شما باید به غیر از ارتقا گرافیک کارت خود، به دنبال ارتقا قطعات اصلی دیگر سیستم کامپیوتر خود باشید.

Graphic Card

در هنگام خرید گرافیک کارت حتما به حافظه رم سیستم خود توجه داشته باشید که این دو قطعه با یکدیگر رابطه عمیقی دارند؛ به بیان دیگر این قطعات باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. مثلا اگر می خواهید یک Graphic Card با رم 4 گیگابایت خریداری کنید باید حافظه رم موجود بر روی مادربرد سیستم حداقل دو برابر رم گرافیک کارت (حافظه رم مادربرد = 8 گیگابایت) باشد. اما اگر قصد خرید گرافیک کارت 8 گیگابایت را دارید و حافظه رم مادربرد شما 8 گیگابایت است، باز هم مانعی ندارد اما بهتر است قانون دو برابر رعایت شود.

این موارد از اصلی ترین نکات برای خرید یک Graphic Card جدید برای یک سیستم قدیمی است، لذا قبل از اقدام برای خرید یک گرافیک کارت حتما مشخصات سیستم خود را بررسی کنید و در صورتیکه خودتان توانایی این کار را ندارید از برنامه CPU-Z و یا از یک کارشناس مشورت بگیرید.

بررسی پاور کامپیوتر

Graphic Card

کارت گرافیک جزوء قطعاتی است که برق بالایی مصرف می کند پس حتما باید سیستم کامپیوتر شما به منبع تغذیه ای قوی مجهز باشد. گرافیک کارت ها موجود در بازار به حداقل 300 وات توان نیاز دارند که عملکرد بدون مشکلی را داشته باشند. البته بعضی از Graphic Crad های با قدرت بالا به 500 توان نیاز دارند تا بتوانند از پس وظایف خود بربیایند. پس حتما پاور کامپیوتر خود را چک کنید تا از لحاظ تغذیه قطعات سیستم، خصوصا Graphic Card در آینده دچار مشکل نشوید. در صورت نیاز به یک منبع تغذیه جدید، پارورهای دارای گواهینامه +80 (حداقل برنز) که تعداد خروجی 6 pin و 8 pin را دارا هستند برای سیستم خود تهیه کنید.

انواع کارت گرافیک

کارتهای گرافیک با توجه به نوع عملکردشان به 3 دسته تقسیم می شوند: کارتهای گرافیک حرفه ای، کارتهای گرافیک میان رده و کارتهای گرافیک معمولی. در صورتیکه به فکر خرید یک Graphic Card هستید، به دنبال کارتهای گرافیک معمولی نروید که مجددا بعد یکی-دو سال مجبور به ارتقا سیستم خود می شوید. در نتیجه دو گزینه دیگر باقی می مانند، اگر به یک سیستم قوی برای اجرای کارهای سنگین نیاز دارید، باید به سراغ کارتهای گرافیک حرفه ای بروید تا بتوانید با خیال راحت و بدون مشکل برنامه های خود را اجرا کنید، در غیر اینصورت خرید کارتهای گرافیک میان رده گزینه خوبی می باشد.

بهترین انتخاب

Graphic Card

بعد از بررسی قطعات سیستم کامپیوتری خود، حالا نوبت به انتخاب دو برند NVIDIA و AMD که بین کاربران دنیای کامپیوتر محبوب و معروف هستند، می رسد. هر دو این برندها دارای قابلیت های بالایی هستند و بسته به سلیقه و میزان هزینه ای که می خواهید انجام دهید، می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. باید بدانید که گرافیک کارت NVIDIA همیشه در حال آپدیت درایوهای خود می باشد تا بهترین عملکرد و کارآیی را برای کاربر به ارمغان آورد. در مقابل گرافیک کارت AMD از قیمت های پایین تری برخوردار است که باعث تمایل یکسری از کاربران به سمت این برند می باشد. گفتنی است که کارتهای گرافیک NVIDIA نسبت به AMD از عملکرد بهتری برخوردار می باشد و می تواند گزینه مناسب تری نیز باشد.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: 영화 사이트
  2. بازتاب: ytmp4
  3. بازتاب: bacon999
  4. بازتاب: cragar wheels

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا