سخت افزار

مدیا کانورتر و سوئیچ شبکه چه تفاوت هایی باهم دارند؟

مدیا کانورتر و سوئیچ شبکه چه تفاوت هایی باهم دارند؟

کارکرد سوییچ شبکه و مدیا کانورتر هردو در شبکه های پرسرعت امروزی خودنمایی می کند و بعضاً این دو به جای یکدیگر نیز استفاده می شوند. اما اینکه تفاوت ها در چیست و چه مواقعی از هر یک استفاده می شود را در این قسمت بررسی خواهیم کرد. با طیف نیوز همراه باشید… .

Media Converter چیست؟

مدیا کانورتر به مبدل فیبر نوری معروف است چرا که مسئولیت تبدیل سگنال های الکتریکی از کابل مسی به سیگنال مسی برای فیبر نوری و البته مسیر عکس را بر عهده دارد. در مواقعی که دو دستگاه تحت شبکه از هم دور باشند و از حد فاصله انتقال دو کابل مسی یسشتر باشد استفاده از فیبر نوری لازم می شود. media converter برای دسترسی به شبکه WAN و خدمات انتقال اطلاعات به مشتریان سازمانی استفاده می شود.

Switch چیست؟

سوئیچ شبکه یک دیوایس تحت شبکه کامپیوتری است که جهت دریافت، پردازش و فرستادن اطلاعات به دیوایس مقصد با کمک سویچینگ بسته ها، دیوایس ها را در یک شبکه کامپیوتری به هم وصل می کند این برقراری ارتباطات مءثر میان دستگاه ها موجب شده که سوییچ شبکه به کنترلر معروف شود. جالب است بدانید سوئیچ شبکه با اشتراک داده ها و اختصاص دادن منابع موجب صرفه جویی در مبالغ مصرفی کسب وکار ها می شود و نتیجه میزان بهره وری ازفعالیت های کارمندان افزایش پیدا می‌کند.

سوئیچ هوشمند

مدیا کانورتر و سوییچ شبکه چه تفاوت هایی باهم دارند؟

در واقع هم مبدل فیبر نوری و هم سوییچ می توانند نقش یکسانی داشته باشند و هردو در مدل او اس آی فعالیت می کنند. OSI طبقه ای است و و به صورت لایه های یک، دو و سه و غیر ساختار یافته می باشد. شناخت کامل این لایه ها در او اس آی و احاطه کامل بر تفاوت میان دستگاه هایی که در هر لایه فعالیت می کنند به شما کمک می کند تا کاملاً تفاوت میان media converter و سوئیچ شبکه را بشناسید.

لایه یک، مدیا کانورتر

این لایه فیزیکی است و اولین بخش مدل او اس آی می باشد. این لایه مشخصات الکتریکی و فیزیکی را برای دیوایس های تحت شبکه و ارتباطات میان یک دیوایس و و موارد یمثل کابل مسی و کابل نوری را تعریف می کند. وقتی یک دستگاه تنها در لایه یک فعال شود به طور معمول یک مدیا کانورتر است. این نبدل فیبر نوری در این لایه نقشی در تغییرات اطلاعات ندارد و برای تبدیل سیگنال های الکتریکی و وسیله فیزیکی استفاده می گردد. این نوع media converter به طور معمول فقط دو درگاه برای تبدیل کردن سیگنال الکتریکی ورودی از یک مدل کابل و بعد انتقال آن از نوع دیگر مثل یو تی پی به فیبر و غیره دارند.

لایه دو، مبدل فیبر نوری و سوییچ شبکه

این لایه در او اس آی به پیوند لایه ای معروف است. این لایه با انتقال اطلاعات در سرتاسر لینک های فیزیکی در شبکه مرتبط است. هر دو دستگاه مدیا کانورتر و سوییچ قابلیت فعالیت در لایه دو را دارند اما در تعداد پورت ها متفاوت هستند. اگر دو یا سه درگاه داشته باشند مبدل فیبر نوری و اگر حداقل چهار درگاه داشته باشند سوییچ شبکه نامیده می شوند. media converter در این لایه نسبت به لایه یک پیشرفته تر است و سوییچ لایه سه نیز از لایه دو پیشرفته تر است.

لایه سه، سوییچ شبکه

لایه سه در او اس آی به شناسایی محل گره های اطراف در شبکه، تعیین مسیر ها و شناخت و ارسال پیغام های لایه دوم برای دامنه های هاست محلی است. در این لایه تنها سوییچ شبکه است که می تواند فعالیت داشته باشد.

نتیجه گیری کلی از بررسی تفاوت ها

مدیا کانورتر ها را می توان در هر قسمت از شبکه استفاده کرد، نتیجه استفاده از این مبدل فیبر نوری این است که فناوری های جدید را با تجهیزات موجود برای برنامه ها و فناوری های تازه و رشد و ترقی در آینده ترکیب سازد. سوییچ شبکه لایه دو و سه نیز به صورت وسیع در کمپانی های دیتا سنتر ها به علت ظرفیت و سرعت بالایی که دارند استفاده می شوند.

امتیاز 4.5 از 2 رای

نوشته های مشابه

‫74 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: Buy tikka rifles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا