آموزشآموزش کامپیوتر

آموزش بکاپ گیری از سیستم عامل های ویندوز 10، 8 و 7

آموزش بکاپ گیری از سیستم عامل های ویندوز 10، 8 و 7

حجم عظیم اطلاعات موجود در کامپیوتر ها همیشه نیاز به مراقبت داشته و بکاپ گیری از این داده ها یکی از مهمترین اقدامات در این راستا می باشد. در این بخش به آموزش بکاپ گیری از سیستم عامل های ویندوز 10، 8 و 7 پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

ابزار هایی که سیستم عامل ویندوز به منظور بکاپ گیری دارد و همچنین نرم افزارهای مخصوص این کار هردو کاربردی و مناسب خواهند بود. این فرآیند در نهایت یک فایل ایمیج مانند یک عکس از تمام اطلاعات بک آپ گیری شده در اختیار قرار می دهد.

مزیت ها و معایب ایمیج گیری

ایمیج گیری از ویندوز کمک می کند تا در شرایطی که سیستم دچار مشکل است با بازیابی این ایمیج را به حالت سالم سابق برگردانید. با این نوع فرآیند بکاپ گیری از ویندوز دیگر احتیاجی نیست ویندوز یا اپلیکیشن های آن را دوباره نصب کنید.

البته ناگفته نماند که ایمیج حاصل از بک آپ گیری از کامپیوتر شما در کامپیوتر دیگر قابل اجرا و استفاده نیست. درست به همان صورت که هارد رایانه خود را نمی توانید در رایانه ای دیگر استفاده کنید و همان نتیجه عملکرد همیشگی را بدست آورید.

آموزش بکاپ گیری از سیستم عامل ویندوز بدون استفاده از نرم افزارهای شخص ثالث

قدم اول اجرای سیستم ایمیج بکاپ

اجرای این سیستم در نسخه های مختلف سیستم عامل های ویندوز متفاوت است. ما در این بخش از طیف نیوز به این مراحل در هر سه نسخه ویندوز 7، 8 و 10 خواهیم پرداخت.

System Image Backup در ویندوز 10

در ویندوز 10 ابتدا استارت را انتخاب کرده وشروع به جستجوی Backup کنید. حالا میبایست گزینه Backup and Restore را انتخاب کنید.

در پنجره ای که باز می شود لینک پیش رو با عنوان Create a system image را انتخاب کنید.

System Image Backup در ویندوز 8

در سیستم عامل ویندوز 8 نیز جهت پیگیری مراحل بکاپ گیری استارت را انتخاب و گزینه file history را جست و جو کنید. در مواردی پیش روی شما قرار می گیرند File History را انتخاب کنید.


در پنجره ای که باز می شود لینک System Image Backup را برگزینید.

بکاپ گیری

System Image Backup در ویندوز 7

در قدم اول برای شروع بک آپ گیری در ویندوز 7 استارت را انتخاب کنید و پس از آن روی Getting Started کلیک کنید. و سپس گزینه Backup your files را انتخاب کنید.

بکاپ گیری
در نهایت نیز Create a system image را انتخاب کنید.


قدم دوم

در قدم اول ابزار مربوط به ایمیج گرفتن یا همان بکاپ گیری از سیستم برای هر سه نسخه از سیستم عامل های ویندوز اجرا شد. از این پس مراحل برای هر سه، یکسان خواهد بود.
با اجرای ابزار ایمیج گیری برای اولین بار، همه درایو ها جهت پیدا کردن یک Hard External یا درایو خارجی مانند دی وی دی رام اسکن می شود. قسمتی که قصد دارید عکس در آن ذخیره شود را انتخاب کرده و سپس روی Next کلیک کنید.

تنظیمات پیش فرض بدین صورت است که فقط درایو سیستم عامل بکاپ گیری می شود. اگر می خواهید درایو دیگری را نیز بک آپ گیری کنید ان را انتخاب کنید. طبیعتا با افزوده شدن هر درایو، ایمیج گیری و تصویر نهایی نیز حجم بیشتری خواهد داشت.

بکاپ گیری
در مرحله بعد می توانید حجم نهایی ایمیج را مشاهده کنید و همه چیز را تائید کنید و Start Backup را برای شروع بکاپ گیری یا ایمیج گرفتن انتخاب کنید.

فرآیند آغاز شده و هر مقدار از آن که پیش برود دریک نوار پیش روی شما قرار می گیرد. مدت انجام این فرآیند برای حجم های مختلف متفاوت است. برای مثال برای حجم ایمیج 320 گیگابایتی حدود ساعت و نیم زمان لازم است.

قدم نهایی

با اتمام بک آپ گیری گزینه ای پیش روی شما قرار می گیرد که به کمک آن می توانید یک دیسک جهت تعمیر ویندوز ایجاد کنید. با کمک این دیسک می توانید سیستم عامل مشکل دار خود را به حالت سالم قبل بر گردانید. اینکار بسیار ضورری است پس بسیار بهتر است که شما نیز یک دیسک برای تعمیر ویندوز درست کنید.

بکاپ گیری

حالا در مرحله بعد ان درایوی که قصد دارید آن را تبدیل به دیسک تعمیر ویندوز کنید را انتخاب کنید.

هر وقت که قصد داشته باشید سیستم عاملتان را با کمک ایمیج گیری انجام شده باز یابید، گزینه های مختلفی با این دیسک پیش رویتان قرار میگیرد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫35 نظرها

  1. بازتاب: Web Hosting
  2. بازتاب: 토렌트
  3. بازتاب: bonanza178
  4. بازتاب: Pragmatic Play

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا