اینترنت و شبکه

 خصوصیات مربوط به رک و یونیت رک را بیشتر بشناسیم

 خصوصیات مربوط به رک و یونیت رک را بیشتر بشناسیم

قطعات و تجهیزات شبکه نیاز به سازماندهی و نظم دهی هستند این تجهیزات استاندارد را می توان درون رک قرار داد. واحد اندازه گیری ارتفاع در رک یونیت نام دارد. با طیف نیوز همراه باشید… .

تعریف رک

جایگاهی محافظ فلزی برای قرار گیری قطعات و جهیزاتی همچون مودم، فایروال، سرور hp می باشد که علاوه‌ بر حفاظت مانع از ایجاد مشکلات محتمل در رابطه با دسترسی تجهیزات می شود و قطعات راربه طور منظم در کنار هم سازماندهی می کند. این محفظه از لحاظ ابعاد، جنس و رنگ، نوع قرار گیری آن از لحاظ مدل در انواع دیواری و ایستاده می باشد.

یونیت رک ارتفاعی که تجهیزات می توانند در آن قرار گرفته و نصب شوند و همچنین عرض و عمق آن را مشخص می کند. دو ستون عمودی در چپ و راست Rack قرار داده می شود که که تجهیزات به آن پیچ می شوند و به آن آداپتور می گویند.

یونیت

همانطور که اشاره شد یونیت رک همان واحد اندازه گیری ارتفاع است، که هر کدام 4.4 سانتیمتر می باشد. یونیت شماره یک پایین ترین Unit می باشد و عدد آن رو به بالا افزایش پیدا میکند. که شماره آن در برخی Rack ها روی آداپتور درج شده است.

مدل های مختلف Rack

یکی ها انواع رکها نمونه دیواری است که همانطور که از اقم آن نیز مشخص است بر روی دیوار نصب می شود و به طور معمول ارتفاع آن، 6، 7، 9و 12 یونیت می باشد. از بخش پشتی می توان این رک ها را به دیوار پیچ کرد تا محکم تثبیت شود و برای اطمینان خاطر بیشتر نیز در صورت لزوم می توان زیر آن پایه نصب کرد.

مدل ایستاده رک ثابت روی شاسی و روی زمین قرار داده می شود، در نمونه های چرخ دار نیز می توان به راحتی آنرا جابه جا کرد. ارتفاع در رک ایستاده 12 تا 47 یونیت می باشد.

در قسمت جلوی، پشت و اطراف Rack چهار درب وجود دارد که شیشه و یا توری میباشد. طبیعنا در نمونه های توری تبادل و جریان هوا بیشتر خواهد بود. بعضا نیز دو تکه هستند و به شکل شستی باز می شوند. درب پشتی نیز به خاطر تهویه هوا توری و همچنین تک لنگه یا دو لنگه می باشد تا بتوان راحت تر به دیوار پشتی نزدیک شد.

امتیاز 5 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: unicc alternative
  2. بازتاب: xo666
  3. بازتاب: Digi Tobi
  4. بازتاب: dominación málaga

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا