سخت افزار

نگهداری و افزایش طول عمر UPS و باتری یو پی اس

UPS و باتری UPS

نگهداری و افزایش طول عمر UPS و باتری یو پی اس

تمامی تجهیزات الکترونیکی مستلزم توجه جهت نگهداری و افزایش طول عمر هستند که باتری UPS نیز از این مهم مستثنی نیست. در این بخش به چند ترفند و نکته مهم در رابطه با افزایش طول عمر UPS و باتری یو پی اس خواهیم پرداخت. با طیف نیوز همراه باشید… .

بررسی چند نکته مهم

نکته اول

وقتی یو پی اس با توان بالا انتخاب شود نتیجه امر این خواهد بود که از نهایت توان خود استفاده نمی کند و در نتیجه طول طول عمر UPS زیاد خواهد شد.

نکته دوم

انواع یو پی اس های آنلاین به خاطر ماهیتی که دارند مرتبا فعال هستند و در حال کار می باشند، بر همین اساس، قطعات کمتر دچار فرسایش می شوند. پیشنهاد می شود با توجه به نوع مصرف، اینتریکو یا یو پی اس آفلاین تهیه شود و هزینه ها به حداقل برسد.
یکی از مواردی که در آن از UPS های آنلاین استفاده می شود در کنار ژنراتور ها است که می بایست از قطعاتی با کیفیت و البته با هزینه زیاد استفاده شود.

نکته سوم

به نکات و شرایطی که در کاتالوگ یو اس پی ذکر شده توجه کنید و با توجه به این موارد از UPS نگهداری و مراقبت کنید. برای مثال، میبایست دمای محیطی که در آن دستگاه یو پی اس نصب می شود، باید با دمای تعیین و تایید شده ی مربوطه یکسان باشد و در نتیجه موجب طول عمر UPS و باتری یو پی اس می شود.

نکته چهارم

یو اس پی را به طور دوره ای شارژ و سرویس کنید.

برای افزایش طول عمر UPS چه اقداماتی می توان انجام داد؟

1. افزایش طول عمر UPS با ایجاد تعادل در دما

عموما گفته می شود که باتری یو پی اس در گرمای بیش از 20 تا 30 درجه نگهداری نشود و در محیط های گرم و در بسته یا در مقابل نور آفتاب قرار نگیرد. باتری های نیکل کادمیوم را می توان در دماهای خیلی بالا یا خیلی پایین می توان استفاده کرد اما در غیر این صورت و در دماهای متعادل استفاده از باتری های سرب اسیدی صرفه اقتصادی بیشتری دارد. در کل دمای کم مساوی است با افزایش طول عمر UPS دستگاه شما.

همچنین محیط قرار گیری دستگاه UPS باید عاری از گردو غبار باشد

2. کیفیت عمر شارژ

هر باتری یک سیکل مجاز برای شارژ شدن دارد که با هر بار شارژ شدن و تخلیه شارژ یا به اصطلاح دشارژ شدن عمر UPS و در واقع عمر باتری کم می شود. با این اوصاف ظرفیت باتری به طور کامل قابل استفاده نیست و جریان انرژی کم می شود و در اثر آن کارایی کاهش می یابد.

باتری یو پی اس

3. شارژر باتری

همان طور که می دانید برق شهری به صورت متناوب است ولی برق تجهیزات الکترونیکی مختلف نیز همچنین، ولی همه ی انواع باتری ها برق مستقیم تولید می کنند در نتیجه بخشی از ups یعنی شارژر، برق متناوب را به مستقیم تبدیل می کند. در نتیجه شارژر باتری یو پی اس برای افزایش طول عمر UPS بسیار پر اهمیت است.

امتیاز 0 از 0 رای

نوشته های مشابه

‫17 نظرها

  1. بازتاب: 다시보기사이트
  2. I am extremely impressed along with your writing skills and also with the structure for your weblog.
    Is this a paid subject matter or did you customize it your self?
    Anyway stay up the nice high quality writing, it is rare to peer a nice weblog like this one
    today..

  3. بازتاب: ks quik

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا