آموزش

رمز دوم پویا یا همان رمز یکبار مصرف چیست؟

رمز دوم پویا یا همان رمز یکبار مصرف چیست؟

با توجه به اعلام بانک مرکزی، تمام افراد دارای حساب های بانکی موظفند که از ابتدای دی ماه برای انجام عملیات اینترنتی خود از رمز دوم پویا یا همان رمز یکبار مصرف استفاده کنند. در ادامه به نحوه دریافت این رمز می پردازیم. با طیف نیوز همراه باشید… .

رمز یکبار مصرف چیست؟

رمز دوم پویا یا رمز یک بار مصرف در واقع همان رمز دوم کارت های بانکی می باشد که کاربران در هنگام انجام عملیات اینترنتی از آن استفاده می کنند. البته گفتنی است که رمز دوم تمام کارت های مشترکین بانکی از دی ماه حذف می شود و باید از رمز دوم پویا که مدت اعتبار این رمز حدود شصت ثانیه است، استفاده شود. یعنی برای هر تراکنش یک رمز دوم جدید احتیاج است.

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف

از دو طریق می توان رمز یکبار مصرف را دریافت کرد که یکی از آن ها استفاده از اپلیکیشن های بانکی است و دیگری از طریق دریافت پیامک می باشد. البته برای فعال کردن دریافت رمز دوم پویا از طریق هر دو روش نیاز است که یک مرتبه مشخصات صاحب حساب مورد تایید قرار گیرد. مشترکین بانک ها می توانند از سه طریق برای تاییدیه اطلاعات هویتی اقدام کنند.

نحوه تایید مشخصات صاحب حساب بانکی

همانطور که در بالا اشاره شد، از سه طریق می توان برای احراز هویت اقدام کرد. یکی اینکه به صورت حضوری به شعب بانکی مراجعه کنید، و یا اینکه از طریق عابربانک ها اقدام کنید و در آخر نیز می توانید از طریق اینترنت بانک ها برای تاییدیه مشخصات صاحب حساب اقدام نمایید. مشترکین از طریق عابربانک ها و اینترنت بانک ها می توانند شماره تلفن همراه خود را تایید کنند و در صورتی که می خواهند شماره خود را تغییر دهند، باید به شعب بانکی مراجعه کنند.

در آخر اینکه رمز یک بار مصرف برای مشترکین شعب بانکی هیچ گونه هزینه ای نخواهد داشت و خود بانک ها موظف به پرداخت هزینه پیامک های ارسالی به اپراتورهای تلفن همراه می باشند.

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫8 نظرها

  1. بازتاب: click site
  2. بازتاب: ข่าวบอล
  3. بازتاب: Douceur Beauty

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا