تازه های فناوری

از وای فای شش چه می دانید؟

از وای فای شش چه می دانید؟

اگر از شبکه اینترنت مراکز تجاری و یا مکان های عمومی و یا حتی وای فای منزل خودتان استفاده می کنيد قطعا متوجه عدم سهولت هنگام دانلود و استفاده از اینترنت به علت سرعت کم شبکه وای فای شده اید. در این بخش میخواهیم به استانداردهای جدیدی بپردازیم که به نهایت توان وای فای شش در این عرصه منتهی می شود. با طیف نیوز همراه باشيد… .

وای فای از گذشته تا حال

در این قسمت، شرح تصویری مختصری از سال 1999 تا سال 2015 میلادی استاندارد 802٫11 نسل های مختلف وای فای را پیش رو خواهید داشت. در این تصویر قرارداد ها و پروتکل ها در این زمینه با حروف a، n، ac، g، ax نمایش داده ‌‌شده اند. پروتکل ax با نام وای فای شش شناخته شده است. در این قسمت پس از بررسی استانداردی که بدان اشاره شد، در ادامه بررسی خواهیم کرد که چگونه این ابر wifi می تواند اختلالات و مشکلات مربوط به استفاده از دنیای اینترنت و تکنولوژی را برطرف کند و به طور کل چه طور یک شبکه وای فای فعالیت می نماید.

شبکه اینترنتی فعال

یک خانه را که در آن تمام اعضای خانواده به یک Access Point متصل هستند را در نظر بگیرید. فرد اول تصمیم دارد آلبوم مورد علاقه اش را به محض آپلود شدن در اینترنت دانلود کند و شخصی دیگر میخواهد سایت خبری را طبق روال روزانه اش در کامپیوتر شخصی اش چک کند و دیگر نیز قصد دارد کنفرانسی را در گوشی موبایل خود به صورت آنلاین مشاهده کند. هر سه به یک نقطه متصل هستند ولی آیا همه باهم در یک ثانیه می توانند هدف خود را دنبال کنند.

قطعا خیر.

هر فرد باید منتظر بماند تا نوبت اتصال خود به شبکه برسد. این همان مشکلی است که وقتی در یک مکان شلوغ تعداد اشخاص زیادی به یک Access Point وصل هستند باعث معطلی و کاهش سرعت اینترنت می شود. وای فای شش با عملکردی تازه به گونه ای دیگر وارد میدان شده است و مخاطبان و کاربران دنیای مجازی را با رویکردی تازه مواجه ساخته است.

چگونه WiFi 6 می تواند تحول ایجاد کند؟

تقسیم فرکانس ها در وای فای شش موضوعی است در کمال اختصار مفهوم را می رساند. کاربران مختلف در تمام نقاط تحت پوشش یک شبکه می توانند با قسمت کمک پهنای باند قسمت بندی شده به بهترین نحو از این شبکه استفاده نمایند. در تصویر زیر این قیاس و نقاط تفاوت ها را مشاهده کنید. پهنای باند کانال بندی شده می تواند بسته های مختلف را از کاربری که پر کار تر است را به کاربر کم کار تر و خلوت تر منتقل سازد. در این شرایط طبق مثال بالا هم آلبوم جدید و هم اخبار تازه و هم کنفرانس آنلاین قابلیت بررسی بدون اختلال و وقفه را خواهند داشت.

معضل بزرگ تعدد دستگاه های متصل به یک شبکه

دیگر آن زمان که در هر خانه یک کامپیوتر، یک گوشی تلفن ثابت پیدا می شد پایان یافته و حالا در یک خانه ی پر جمعیت شاید حتی نتوان تعداد گوشی ها، تب لت ها، لپتاپ ها و گجت های هوشمند مختلف را که قابلیت اتصال به اینترنت دارند را برشمارد. این شرایط که ترافیک شبکه اینترنتی بسیار بالاست، پهنای باند وسیع تری نیز می طلبد. اما پهنای باند برای تأمین تردد بالای اینترنتی دستگاه های مختلف باید تقسیمات بیشتری نیز داشته باشد. این تقسیمات در وای فای شش باعث می شود تا با وجود ترافیک بالا استفاده از گجت ها نیز شدنی شود.

مزیت ها

مورد ذکر شده در بالا یعنی همان تقسیم بندی پهنای باند در وای فای شش خود یک مزیت است. اما اولین و آخرین قابلیت برجسته نیست. TWT قابلیت دیگری است که شرایط بهینه ای را فراهم می سازد. دستگاه های مختلفی که به شبکه های اینترنتی وصل می شوند اغلب تمام طول شبانه روز فعال نیستند. همیشه ساعاتی هستند که بیشترین اتصال در شبکه صورت می گیرند و تایم های خالی تایم های استراحت و آماده به خدمت هستند. قطعا اتصال ممتد نیست چرا که در این صورت با مصرف بی رویه و عدم بهینه سازی مصرف مواجه خواهیم شد. در فرآیند TWTدستگاه متصل به شبکه تایم محتمل استفاده از شبکه را مشخص می کند، در نتيجه Access Point در آن تایم اتصال را برقرار می نماید.

وای فای شش یک راه بقای دنیای اینترنت و دستگاه های وابسته به آن است که با وجود آن با سهولت در استفاده از شبکه، بهترین شرایط را برای کاربران فراهم خواهد ساخت.

 

امتیاز 2 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫4 نظرها

  1. بازتاب: 티비위키
  2. بازتاب: unicc shop
  3. بازتاب: boutiq vapes

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا