اینترنت و شبکهفناوری

کابینت باتری یو پی اس چیست؟

کابینت باتری یو پی اس چیست؟

کابینت باتری UPS محفظه ای امن از جنس فلز است که همانگونه که از نامش مشخص است محلی برای نگهداری باتری می باشد. در این بخش می خواهیم کاربرد این محفظه را بررسی و به طور کل با آن آشنا شویم. با طیف نیوز همراه باشید… .

چنانچه از یک باتری UPS با توان بالا استفاده شود حتما باید از محفظه باتری برای افزایش امنیت آن استفاده شود. پیش از تهیه یک کابینت باتری خوب است کا اطلاعات کافی راجع به آن کسب کرده باشید و همه جوانب را در نظر بگیرید.

تعریف کلی

محفظه باتری مانند رک های شبکه است که قطعات مختلف در آن قرار می گیرند و وظیفه حفاظ را برعهده دارند. جنس و رنگ این جعبه محافظ بسیار مهم است چون ممکن است در شرایط جوی و محیطی مختلف دچار آسیب شود یا رنگ آن سابیده یا کنده شود. رنگ بندی ها به طور معمول روغنی و در سه رنگ سفید، مشکی و شیری می باشند.

بعضی از مدل ها دربرابر زلزله نیز مقاوم هستند این نوع محفظه ها از استاندارد ETSI EN300019-2-4 پیروی می کنند.

کاربردها

در یک شرکت بزرگ یا کارخانه ای پیشرفته که از کابینت باتری یو پی اس در اتاق سرور استفاده می شود، به علت اینکه در این مجموعه های وسیع و بزرگ دستگاه ها همگی توان مصرفی بالایی دارند طیبیعتا از باتری های UPS بزرگتر و باتوان مصرفی بالاتر استفاده می شود.

اشغال فضای زیاد باتری ها و نامرتب بودن سیم ها و کابل ها می تواند باعث سردرگمی کارمندان اتاق آی تی یا سرور شود. اینجاست که کابینت باتری کاربرد زیادی در نظم دهی دارد. همچنین در صورتی که اتصالاتی در یکی از سیم ها یا بخش های الکترونیکی صورت گیرد وجود محفظه باتری مانع از آسیب رسانی به کارمندان می شود.

مدل ها

کابینت باتری یو پی اس بنا به ابعاد و سایز باتری ها متنوع هستند. علاوه بر این از لحاظ تعداد طبقه های موجود نیز متنفاوت هستند. تعداد این طبقات و سایزبندی و ارتفاعشان را میزان آمپر باتری ها و تعداد آن ها مشخص می کند.

محفظه باتری به چهار دسته زیر تقسیم می شوند:

1. کابینت باتری ماژولار، دارای قابلیت تغییر تعداد طبقات
2. محفظه باتری ثابت
3. سکو باتری
4.پک باتری رک مونت

سایز ها و ابعاد

طبیعتا ابعاد این محفظه ها بر اساس تعداد باتری UPS متفاوت است. هر آنچه که سایز بندی کابینت باتری یو پی اس بزرگتر و جادار تر باشد به همین تناسب می توان از باتری های با آمپراژ بالاتر در درون آنها استفاده کرد.
توجه داشته باشید محفظه باتری می بایست به نحوی باشد که از هر چهار سمت آن بتوان دسترسی داشت. و بعلاوه می بایست جنس این محفظه بسیار قوی و مستحکم باشد تا ضمن برقراری ایمنی کامل بتواند باتری های با آمپراژ بالا را ساپورت کند.

جهت خرید وارد این لینک شوید

امتیاز 4 از 1 رای

نوشته های مشابه

‫6 نظرها

  1. بازتاب: scd711คาสิโน
  2. بازتاب: LV167S
  3. بازتاب: ufabtb
  4. بازتاب: 1688upx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − یک =

دکمه بازگشت به بالا