بازیبازی های اندرویدیبازی های مکبازی های ویندوزی

راهنمای خرید دسته بازی برای کامپیوتر

راهنمای خرید دسته بازی برای کامپیوتر

اگر هنگام بازی با کامپیوتر قصد دارید از دسته بازی استفاده کنید حتما هنگام خرید آن با قیمت های مدل ها و رنگ بندی های گوناگونی مواجه شده اید. اما در این دنیای متنوع کنترلر ها کدام یک می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد؟ این سوالی است که در ادامه این بخش به بررسی آن پرداخته ایم. با طیف نیوز همراه باشید… .

اهمیت و لزوم یک انتخاب صحیح

گیمر ها هر کدام با توجه به شرایط خود و شرایط بازی می توانند از دسته بازی، یا ماوس و کیبورد و یا هردو جهت کنترل بازی استفاده کنند. به هر حال اگر شما نیز قصد خرید و استفاده از گیم پد دارید انتخابتان را متناسب با نیازهایتان هدف مند کنید. در شرایط کلی بهترین انتخاب از میان محصولات آرگونومیک است که با توجه به شرایط انسانی و وضعیت سلامت طراحی می شود. کنترلر ها چون گاهی به مدت طولانی در دست گرفته می شود بسیار اهمیت دارد که به مفاصل و ماهیچه ها آسیبی نرساند.

نکته دوم در رابطه با توجه به انجام یک انتخاب صحیح این است که قبل از خرید سازگار بودن گیم پد را با کامپیوتر خود و بازی های آن چک کنید. برندهای لاجیتک و ریزر نسبتا سازگاری خوبی دارند ولی کنترلر های شرکت مايکروسافت بهترین و کاملترین سازگاری را دارد.پس به برند های دسته بازی توجه کنید و چنانچه قصد خرید از برند نه چندان شناخته شده ای را دارید از فروشنده یک فرصت جهت تست گیم پد بگیرید تا در صورت عدم پشتیبانی از بازی های کامپیوتر شما، آنرا بازگردانید.

دسته وایرلس

چنانچه می خواهید یک دسته بازی وایرلس خریداری کنید، حتما در رابطه با نحوه اتصال و ماکسیمم شعاع قابل استفاده اطلاعات لازم را بدست آورید. به طور معمول یک گیم پد وایرلس حدود چهار متر الی پنج متر برد قابل استفاده دارد و حدود چهار الی هشت ساعت نیز قابلیت استفاده دارد.

معرفی و پیشنهاد چند نمونه از گیم پد های مناسب

TSCO TG 115

دسته بازی

حدود قیمت این دسته بازی صد هزار تومان می باشد، در این رنج قیمت کنترلر های خوب و با برند معتبر زیادی در بازار وجود ندارد. گیم پد های موجود با این قیمت معمولا از برند ناشناخته ای هستند در حال یکه TSCO TG 115 نسبتا معتبر و شناخته شده است. از خصوصیات مثبت آن می توان به رنگ بندی جذاب مشکی و قرمز و روکش رویی مات آن اشاره کرد این نوع روکش مانع از لغزش دست هنگام بازی می شود.

یک قابلیت ارزشمند TSCO TG 115 این است که علاوه بر اینکه در PC قابل استفاده است، از آن می توان در پلی استیشن سه نیز استفاده کرد. نحوه اتصال، با سیم می باشد و سیم حدود 1.8 متر طول دارد. این گیم پد گارانتی یک ساله دارد.

Logitech F310

دسته بازی

این دسته بازی حدود 150 هزار تومان قیمت داشته و کیفیت تولید و برند آن نیز نیازی به معرفی ندارد. گیم پد های این برند در دو دسته تقسیم بندی می شوند که F310 در گروه ارزان قیمت تر دسته بندی می شود. این کنترلر طراحی آرگونومیک دارد. نامگذاری در دکمه های سمته راستی دسته مانند ایکس باکس به صورت X, Y, A, B میباشد. قابلیت پشتیبانی از حالت XInput و DirectInput امکان پشتیبانی از تمام بازی ها را برقرار ساخته است.

Logitech F310 از طریق سیم 1.8 متری به دستگاه متصل می شود. نکته نه چندان جالب در این گیم پد عدم وجود موتور لغزنده یا لرزاننده است که آن را بسیار ساده کرده است.

Farassoo FGP-656

فراسو برندی است که محصولات معتبر وکامپیوتری زیادی تاکنون تولید کرده است، دسته بازی Farassoo FGP-656 نیز به علت وزن کم و طراحی آرگونومیکی که دارد تجربه لذت بخشی به گیمر ها هدیه می دهد. اتصال این کنترلر بیسیم است و دارای یک کابل یو اس بی و یک دانگل نیز می باشد. قیمت این محصول 300 هزار تومان است. دسته بازی فراسو از سیستم عامل مایکروسافت ورژن آخر، یعنی ویندوز ده نیز پشتیبانی می کند.

Logitech F710

دسته بازی

دومین کنترلر از برند لاجیتک Logitech F710 با قیمت حدودی 470 هزار تومان است که البته طرفداران زیادی نیز دارد. این قیمت با توجه به طراحی آرگونومیک و مشابه با پلی استیشن مناسب می باشد. دکمه ها به طور کل شبیه پلی استیشن هستند اما دکنه های سمت راست به ایکس باکس شباهت دارند.

از دیگر ویژگی­های آن نیز می­توان به وجود نوزده کلید، قابلیت ایجاد پروفایل، وجود پدهای ضد لغزش، پشتیبانی از دو حالت XInput و DirectInput و بهره گیری از دو موتور لرزاننده اشاره کرد. انرژی این گیم پد از طریق دو باتری قلمی است و نحوه اتصال به دستگاه بی سیم و از طریق یک دانگل می باشد. امکان استفاده از این کنترلر در کنسول های بازی وجود ندارد و تنها می توان از آن با اتصال به تلوزیون های اندرویدی و پی سی استفاده کرد.

Xbox One Wireless Controller

 

دسته بازی

یکی از بهترین گیم پد ها محصولات برند ایکس باکس هستند. Xbox One Wireless Controller قیمت حدود 550 هزار تومان داشته و از کیفیت تولید و آرگونومیک بسیار بالایی نیز بهره مند شده است. این دسته بازی به طور کامل با همه بازی های کامپیوتری سازگاری دارد. از دیگر قابلیت های ارزشمند آن م یتوان به جک سه و نیم میلی متری، طراحی ضد لغزش، و قابلیت Impulse Trigger اشاره کرد.

این گیم پد دارای دو مدل با سیم و بی سیم است. مدل اول دارای یک سیم 2.7 متری است و مدل دیگر یعنی بیسیم نیز در دسترس است که برای استفاده از آن نیاز به یک دانگل نه چندان ارزان قیمت خواهید داشت.

Sony DualShock 4

علت اینکه ما در این بخش از طیف نیوز کنترلر Sony DualShock 4 را پیشنهاد کرده ایم وجود امکاناتی همچون، قابلیت لرزاننده، جک 3. 5 میلی متری و طراحی آرگونومیک آن است. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این گیم پد در بازی های کامپیوتری نیاز به یک نرم افزار واسطه به نام DS4Windows خواهید داشت.

نحوه اتصال این دسته بازی هم به صورت بی سیم و هم با سیم امکان پذیر است. تامین انرژی از طریق لیتیوم یونی هزار میلی آمپری امکان پذیر می باشد، یعنی حدود دوازده الی شانزده ساعت شارژدهی. قیمت خرید این گیم پد حدود 600 هزار تومان می باشد.

امتیاز 5 از 2 رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا